Podsusedski vremeplov - život u mom mjestu nekad i danas (2016./2017.)
U školskoj godini 2016./2017. KUD „Klas“ u suradnji s Osnovnom školom bana Josipa Jelačića nastavlja intenzivni rad s djecom kroz projekt „PODSUSEDSKI VREMEPLOV - život u mom mjestu nekad i danas“ odobren i većim djelom financiran od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Osnovni je cilj ovogodišnjeg projekta je povezivanje prošlosti i sadašnjosti. Upoznati djecu s načinom života njihovih baka i djedova, kako i s čime su se oni igrali, zabavljali, kakvu su glazbu slušali. S obzirom da se među djecom sve više primjećuje otuđenost i slabo razvijene socijalne vještine, te komunikacija isključivo na digitalnoj razini, pokušati ćemo im pokazati kvalitetu nekadašnjeg života i kako se sadašnji život može obogatiti i unaprijediti koristeći aktivnosti i predmete iz života naših predaka. Tradicijske vrijednosti i kulturnu baštinu našeg kraja treba sačuvati od zaborava upravo prenoseći je na mlade naraštaje, ali tako da oni vide njihovu važnost i korist za svoj svakodnevni život. Korisnici projekta bili bi učenici osnovne škole bana Josipa Jelačića, te članovi KUD a Klas. Projekt bi se provodio u školi i dvorani Sutinska vrela. Ovogodišnji projekt povezali smo s primarnim događajem ove godine (nadamo se i ubuduće) za KUD Klas : postavljanje mjuzikla "Pod Susedgradom Podsused spi" na temu djela Augusta Šenoe (Kameni svatovi, Prokleta klijet, Ribareva Jana) na osnovi kojih je naš voditelj tamburaša prof. Dražen Varga napravio tekst, aranžman i osmislio mjuzikl koji će izvesti članovi KUD a Klas. Radnja ovih povjestica odvijala se u našem kraju - Susedgradu. Projekt će se provoditi kroz nekoliko aktivnosti - radionica:
Projekt će povezati učenike osnovne škole bana Josipa Jelačića i KUD Klas, te im omogućiti sudjelovanje u navedenim radionicama i praktičnu izradu različitih rukotvorina vlastitim radom i rukama, što je rijetkost u redovnom sustavu odgoja i obrazovanja Osim potencijalno darovitih učenika za takve specifične programe u ovakav vid rada vrlo rado se uključuju i učenici s teškoćama u radu jer u njima brzo mogu ostvariti uspjeh i tako se potvrditi u nekom području izvan redovne nastave, a to svakako utječe pozitivno utječe na samopouzdanje učenika, a onda u konačnici i na uspjeh u redovnom obrazovanju. |